Mišljenja.hr

Forum

Dostava podataka o poslovnom prostoru/radno vrijeme

Kreiraj odgovor
  • Sortiraj uzlazno
  • Sortirano je silazno
Kikica2 Registrirani član Postova: 33

Dostava podataka o poslovnom prostoru/radno vrijeme

Da Plitvice, aplikacija nije baš najbolje napravljena. Imali smo sličan problem ali smo ga zaobišli s "Iznimke radnog vremena". No to je samo za određene datume što je nas tada zadovoljilo.
Ako ne nađete rješenje gubljenjem vremena na igranje, pitajte na e-mail adresu APIS IT-a fiskalizacija.help@apis-it.hr
Cijela uputa je ovdje: https://www.porezna-uprava.hr/HR_Fiskalizacija/Documents/Korisni%c4%8dke%20upute%20Fiskalizacija%20prijava%20poslovnih%20prostora_v2.3._WEB_24_11_23pdf.pdf
Promjena radnog vremena je od str. 57.
Plitvice Registrirani član Postova: 187

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Imam pitanje vezano za ;
Radimo promjenu radnog vremena u aplikaciji e porezna Za fiskalizaciju-prijavu poslovnog prostora (dosad je bilo radno vrijeme 08-16) a sad će biti novo radno vrijeme od 07-15 I sad imamo tehničko pitanje;kroz aplikaciju moram zatvoriti ovo postojeće radno vrijeme i upisati datum do -tu upisam datum primjerce današnji 24.04.2024 i onda moram upisati novo radno vrijeme i u datum staviti npr.datum sutrasnji tj datum upišem 25.04.2024. I od tad je jovo radno vrijeme.
E sad kad hoću zatvoriti ovo postojeće radno vrijeme aplikacija mi ne da upisati datum DO
Moje pitanje je;Da li moram u samoj aplikaciji u podacima o poslovnom prostoru staviti u kućicu da je privremeno zatvoren da mi aplikacija omogući da onda upišem taj datum DO?
Pa ga onda otvorim i onda utipkam novo radno vrijeme i otvorim opet poslovni prostor i spremim i onda je to upisano.....mislim promjensbradnog vremena i naravno onda.je ovo prijesnje prošlo radno vrijeme u kartici povijest.

Čitamo upute ali sve piše ali ne piše kako da" otkljucamo"tj aktiviralo da aplikacija omogući upis datuma do kad vrijedi staro radno vrijeme?


Kikica2 Registrirani član Postova: 33

Prijava fiskalnih prostora

Ako se neće izdavati popratni dokumenti kao npr. ponude ta kućica ostaje prazna.
Plitvice Registrirani član Postova: 187

prijava fiskalnih prostora

čitam sve postove na forumu vezano za fiskalizaciju ,ali ipak imam pitanje:
Naime, prijavljujem poslovni fiskalni prostor-za klijenta koji ima novi fiskalni prostor ,pa mi nije jasno jel trebam označiti na e poreznoj aplikaciji za prijavu fiskalnih prostora: piše ovako: Oznaka o izdavanju dokumenata iz čl.27.b.Zakona,ok,jasno mi je da je to riječ o popratnim dokumentima poput ponuda itd...., ali ne znam jel to netko tko prijavljuje fiksni poslovi prostor-trgovine-maloprodaje- mora prijaviti,ili netj.na aplikaciji e porezna tu-kućicu jel treba uključiti ili ne?
Matilda Sudionik foruma Postova: 70

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Teško je napraviti aplikaciju koja može zadovoljiti sve životne ili poslovne situacije, valjda će to netko tko o tome odlučuje i shvatiti. A dotle će maltretirat poduzetnike, one koji ga hrane... Sada je više birokracije samo s PU nego što je to nekada bilo ukupno samo s SDK.
Naranca, ako porezni obveznik nema naplate u gotovini, ne unosi poslovni prostor u ePorezna. Pa ako privremeno ne primate gotovinu, privremeno zatvarate poslovni prostor. Ako više nećete (do daljnjega) imati naplatu u gotovini, trajno se zatvara poslovni prostor.
Naravno ovdje zbunjuje činjenica da se poslovni prostor zapravo ne zatvara, samo se nema više obveza fiskalizirati račune putem naplatnog uređaja kao kada se naplata obavlja u gotovini.

Na kraju uputa nalaze se kontakti, treba sve ovakve upite slati njima, neka pišu, neka odgovaraju...:
Upiti obveznika fiskalizacije vezano za pitanja pravne ili poslovne prirode dostavljaju se na
- e-mail adresu Porezne uprave fiskalizacija@porezna-uprava.hr
- telefon 0800 1001
- putem web aplikacije 'Pišite nam' dostupnoj na https://www.porezna-uprava.hr/bi/Stranice/Pisite-nam.aspx
Prijava tehničkih problema u radu s aplikacijom za prijavu poslovnih prostora u fiskalizaciji dostavljaju se na
- e-mail adresu APIS IT-a fiskalizacija.help@apis-it.hr
Naranaca Sudionik foruma Postova: 17

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Poslovna jedinica prethodnih godina je imala gotovinu i prijavljena je u sustav fiskalizacije,
ali ove godine nema gotovinskih računa, samo transakcijski račun, prijavljuje li se to u sustavu fiskalizacije
kao privremeno zatvorena poslovna jedinica?
kaja Registrirani član Postova: 29

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Admin_1...
Hvala na odgovoru. Shvatili smo poantu stvari.
Namjera nam je bila pojasniti nejasnoću i problem obzirom na različita tumačenja iste stvari.
Ljutnje s naše strane - nije bilo niti je ima, već samo različito promišljanje. A stoga i postojite, da pojasnimo stvari - kako Ste i sami rekli.
Učiniti ćemo trenutno kako smatramo najboljim, cijeneći i Vaše mišljenje.
Admin_1 Administrator Postova: 667

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Možete postupiti po usmenom odgovoru kontakt centra ili kako usmeno tumače (kažete relevantno) savjetnici TEB-a ili bilo tko drugi, a možete postupiti kako je niže navedeno.
Naše je tumačenje niže, o tome nema relevantnog - službenog (pisanog) očitovanja MF-SU-PU, a ako se isti službeno očituju drugačije tek ćemo tada rado to podijeliti s Vama i svima ostalima.

Naš odgovor smo dali na osnovu našeg tumačenja Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom i posebnih propisa te na temelju tumačenja izmjena ovog Zakona od strane samog zakonodavca.
Prema tumačenu MF izmjene ovog Zakona u smislu prijave poslovnih prostora su u novom načinu dostave podatka o poslovnim prostorima koje su obveznici fiskalizacije dužni dostavljati budući da prema istom Zakonu prije izmjena prijavljene poslovne prostore u sustav fiskalizacije nije bilo moguće točno locirati te nije bilo moguće izvršiti uvid o djelatnostima po poslovnim prostorima obveznika fiskalizacije.

Članak 2. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom određuje pojam poslovnog prostora kao svaki zatvoreni ili otvoreni prostor, ali i svako pokretno mjesto (kombi i dostavna vozila) koje služi za obavljanje djelatnosti isporuke dobara te obavljanje usluga. Za djelatnosti koje se obavljaju na terenu obveznik fiskalizacije samostalno određuje potrebu zasebnog vođenja pokretnog poslovnog prostora ovisno o prirodi posla.

Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti ne određuje pokretne ugostiteljske objekte već samo objekte u kojima se može obavljati ugostiteljska djelatnost (čl. 7.).

Članak 25. Pravilnika o klasifikaciji prodavaonica i drugih oblika trgovine na malo određuje pokretnu prodaju kao prodaju bez stalnog prodajnog mjesta, koja se može realizirati putem posebno uređenog i opremljenog vozila za prodaju robe, putem kolica koja se prevoze od mjesta do mjesta te putem plovnog objekta koji je opremljen za prodaju na malo različitog asortimana prehrambenih i neprehrambenih proizvoda.
Minimalni tehnički i drugi uvjeti koji se odnose na poslovne prostore, opremu i sredstva u prodajnim objektima trgovine na veliko i malo određuje da se u pokretne prodajne objekte za prodaju robe izvan prodavaonica ubrajaju: pokretno vozilo za prodaju, kolica koja se prevoze od mjesta do mjesta, te plovni objekt.
Prema navedenom smatramo da pokretni štandovi nisu jednako što i pokretna prodaja.

Uputa koju smo spomenuli i Vi i mi ne predstavlja tumačenje propisa već služi kao pomoć u savladavanju aplikacije kojom se popunjava obrazac.

Razumijem Vašu ljutnju, sami procijenite po čijem ćete savjetu postupiti, po čijem savjetu ne će ili će biti manja šteta u slučaju nadzora. Do nekog konkretnog uporišta za drugačije postupanje ostajem pri svom odgovoru.
Kada bi svi davali jednaka tumačenja ne bi se razlikovali. Kada bi kontakt centar PU davao tumačenja kako to tumače drugi npr. kao: mi, TEB, RRiF, RiPup i dr. ova privatna trgovačka društva bi ostala bez posla, a njihovi vlasnici bez ostvarene dobiti.

kaja Registrirani član Postova: 29

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Admin_1...
Kako onda tumačiti točku 4.3 (str.13) i točku 6.3 Korisničkih uputa za Fiskalizaciju-Prijava poslovnih prostora kod Verifikacije i Promjene Adrese gdje piše:
Poglavlje 4.3
"Obveznik adresu poslovnog prostora prijavljuje ovisno o tipu poslovnog prostora:
- Za FIKSNI poslovni prostor obveznik odabire adresu poslovnog prostora
- POKRETNI POSLOVNI PROSTOR/INTERNET trgovinu obveznik prijavljuje na adresu sjedišta
obveznika" i
Poglavlje 6.3
"Postupak promjene adresnih podataka jednak je kao i kod verifikacije, poglavlje 4.3.",
Dalje:
Pozivni Centar Porezne uprave na upit kaže da se kod Pokretne ugostiteljske radnje NE MIJENJA adresa na Aplikaciji ePorezna,
Savjetnici TEB-a imaju istu Informaciju, potvrđenu i relevantnu: NE mijenjati odresu pokretnog poslovnog prostora od mjesta/datuma do mjesta/datuma - već samo onda kada se mijenja adresa Sjedišta obveznika. To znači da su SVE pokretne radnje u istome tretmanu.
MOLIM da istu stvar razriješimo . očito su Informacije oprečne.
Zahvaljujem na očekivanom odgovoru.
Admin_1 Administrator Postova: 667

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

kaja,
smatram da se za primjer pokretnog ugostitelja nisu promijenile obveze što se tiče prijave i odjave poslovnog prostora. U ovom se slučaju djelatnost obavlja i ispostavljaju računi na određenoj adresi koja se određen vremenski period ne mijenja (jedan dan ili više dana).
Dakle, u navedenom se slučaju primjenjuje čl. 19., st. 3. Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom prema kojem su tipovi promjena koje je potrebno dostaviti:
1. promjena adrese
2. promjena radnog vremena
(3. promjena tipa poslovnog prostora)
( 4. promjena djelatnosti)
5. poslovni prostor se privremeno zatvara/trajno zatvara/ponovno otvara
(6. promjena podataka o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja.)
https://misljenja.hr/porezi/dostavljanje-podataka-o-poslovnim-prostorima-i-o-proizvodjacu-iili-odrzavatelju-/2918/

Razlika između ovog posla i dimnjačara je u tome što dimnjačar može dnevno obići i obaviti posao na X adresa u tijeku radnog vremena u jednom danu. Isto je npr. servisna djelatnost koja se obavlja na terenu.

Pokretni poslovni prostor u smislu ovog pojednostavljenja je npr. "prodaja od vrata do vrata", ali ne i prodaja na štandu za koji se mijenja adresa, ali ovisno o prigodama (npr. sajmovi i sl.).
kaja Registrirani član Postova: 29

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Admin_1..
razumio sam odgovor vezan uz dimnjačara i Tip Poslovnog prostora: pokretni.
Znači li to (tako sam razumio) da Pokretni ugostitelj/Šator (Tip P.P. Pokretni - koji je 11.07. u Osijeku na sajmu, 12.07. u Babinoj Gredi a 15.07.2017 u Požegi, NE traba svakoga tog datuma kroz Aplikaciju ePorezna/Prijava poslovnih prostora -> prijaviti Promjenu adrese na : Osijek na dan 11.07, Babina Greda na dan 12.07. i Požega na dan 15.07., već Adresa Poslovnog prostora uvijek ostaje ista, a to je Adresa sjedišta obveznika...?
Admin_1 Administrator Postova: 667

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Uputa se nalazi kao dokument za preuzimanje u našoj novosti: https://misljenja.hr/novosti/aplikacija-za-unos-poslovnih-prostora-putem-sustava-eporezne-je-pustena-u-produkciju/3373/

kaja, kako ste sami naveli i kako je Emma odgovorio te prema uputama:
Obveznik adresu poslovnog prostora prijavljuje ovisno o tipu poslovnog prostora. Za pokretni poslovni prostor obveznik fiskalizacije za poslovni prostor prijavljuje adresu sjedišta obveznika.
Ako je poslovni prostor bio prijavljen kao 'ostali tipovi poslovnog prostora' tada je predefinirano postavljen tip poslovnog prostora na 'pokretni poslovni prostor'.
Ako je tip poslovnog prostora 'pokretni poslovni prostor' tada je omogućen unos napomene kojim obveznik ako želi može ukratko opisati taj poslovni prostor (npr. dimnjačarska usluga).

Ako se obavljaju poslovi koji nisu vezani za jednu adresu kao što je to npr. maloprodajna prodavaonica, ugostiteljski objekt i sl., tada nema mogućnosti unosa svih adresa (npr. u Požegi) gdje će se isporuka usluge (dimnjačarska usluga) obaviti. Iz navedenog razloga se upisuje adresa sjedišta.
kaja Registrirani član Postova: 29

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

U 11:37 sam opisao problem Dimnjačara i Posl. prostora u Fiskalizaciji, za koji MOLIM odgovor :
- na Aplikaciji ePorezna u slučaju ovoga dimnjačara: Verificirati Adresu na Čazmu što je mjesto sjedišta Obrta, ili na adresu Požega gdje ima koncesiju za dimnj. usluge i tamo ih obavlja, a u Čazmi ne radi ništa...??
Emma Registrirani član Postova: 151

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Pokretni, jednako kao i kod servisa koji se obavljaju kod stranke i sl.
kaja Registrirani član Postova: 29

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Molimo za pomoć u promišljanju kod Verifikacije Poslovnog prostora:
Obrtnik, prijavljen 01.07.2013 kao obveznik fiskalizacije - ima sjedište dimnjačarskog Obrta u Čazmi. U drugom gradu zadnjih par godina obavlja tu djelatnost (ne u Čazmi i ne nigdje više).
PITANJE :
Oprečna su razmišljanja, a Pravilnik i Korisničke upute nejasne:
kako ispravno prijaviti - popuniti/prijaviti na ePorezna Adresu Poslovnog prostora : u Čazmi gdje je registriran Obrt (tu ne obavlja djelatnost) - ili u tom drugom mjestu (tu obavlja djelatnost). U ovom slučaju, smatramo da se upisuje "Pokretni p. prostor", a ne kao "Fiksni"...(iz razloga što kao dimnjačar izdaje račun na adresi obavlljene usluge), evo Izvoda iz Korisničke Upute - piše samo to):
4.3. VERIFIKACIJA KARTICE ADRESA:
- Za FIKSNI poslovni prostor obveznik odabire adresu poslovnog prostora
- POKRETNI POSLOVNI PROSTOR/INTERNET trgovinu obveznik prijavljuje na adresu sjedišta
obveznika
Matilda Sudionik foruma Postova: 70

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

https://www.porezna-uprava.hr/Dokumenti%20razno/Korisničke%20upute%20Fiskalizacija%20prijava%20poslovnih%20prostora_v1.2.pdf
kaja Registrirani član Postova: 29

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Pitanje se odnosilo na Porezne obveznike koji KORISTE sustav ePorezna...dakle, do zaključno 25.06.2017 (stara verzija Portala ePorezna) je postojao aktivan Obrazac "Prijava poslovnog prostora" (dignut na stari Portal 21.06.2017) -> a koji se primjenjuje od 01.01.2017.
Međutim na NOVOM Portalu ePorezna - koji je u primjeni od danas - 26.06.2017 - NE postoji taj obrazac, a samim time nema slanja podataka o Poslovnim prostorima.!
Admin_2 Administrator Postova: 338

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Za porezne obveznike koji ne koriste sustav ePorezna, Obrazac se može preuzeti kao dokument za preuzimanje u našoj novosti koja se nalazi na linku niže.
kaja Registrirani član Postova: 29

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Koliko vidimo (ili ne vidimo dobro) na NOVOM Portalu ePorezna koji je od DANAS u primjeni - NEMA obrasca "Prijava poslovnog prostora" ...!!??
Admin_2 Administrator Postova: 338

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

https://misljenja.hr/novosti/aplikacija-za-unos-poslovnih-prostora-putem-sustava-eporezne-je-pustena-u-produkciju/3373/
Admin_1 Administrator Postova: 667

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Novosti su besplatne za pregled 7 dana od dana objave:
https://misljenja.hr/novosti/novosti-u-fiskalizaciji-od-1-srpnja-2017-godine/3335/
A više, za pretplatnike (Porezni sustav):
https://misljenja.hr/porezi/tko-se-ne-smatra-obveznikom-fiskalizacije/3083/
sanjam Registrirani član Postova: 5

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Kako je sa iznajmljivacima soba i apartmana? Placa se pausalno porez i clanarina. U koju skupinu spadaju iznajmljivaci? Da li se na njih odnosi nova odredba?
Admin_1 Administrator Postova: 667

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Točno, a detaljnije: https://misljenja.hr/porezi/dostavljanje-podataka-o-poslovnim-prostorima-i-o-proizvodjacu-iili-odrzavatelju-/2918/ i u novosti.
Optimist Registrirani član Postova: 2

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Pozdrav!

Evo molim potvrdu. Dakle, obvezu prijave poslovnih prostora od 01.07.2017. imaju oni obveznici koji su i do tada imali obvezu prijave istog preko raznoraznih programskih rješenja koje su koristili za izdavanje i fiskalizaciju računa. To isključuje one koji primaju uplate isključivo transakcijski? Takve tvrtke/obrtnici ne trebaju prijavljivati poslovne prostore kao što ih nisu prijavljivali do sada?
Dax Registrirani član Postova: 180

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Kada bi netko razmišljao što i kako propisuje, drugi bi nas zvali uređenom državom.
Alex Registrirani član Postova: 39

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Hvala na odgovoru !

Zanimljiva je odredba po kojoj su obveznici fiskalizacije koji počinju sa istom tek 01.07.2017.( paušalci ) , dužni poslati obrazac putem sustava e-porezna prije izdavanja prvog računa.

A obrazac će biti postavljen na stranice e-porezne tek 01.07.2017. ?!

Dakle, trebali bi prvo do 30.06.2017. poslati podatke "po starom", putem xml poruke, što bi im onda dalo vremenski raspon od 01.07.-31.07. da to isto pošalju putem e-porezne ?
Admin_1 Administrator Postova: 667

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

1. Od 1. srpnja: https://misljenja.hr/novosti/nove-verzije-tehnicke-specifikacije-fiskalizacije-v15/3339/
2. Da ostaje, a o izuzeću od obveze izdavanja računa: https://misljenja.hr/porezi/knjigovodstvene-isprave-i-evidencije-obveza-izdavanja-racuna/2922/ pa ako se nema obvezu izdati račun, nema se što niti fiskalizirati. Međutim, ako se izda račun, taj račun treba biti fiskaliziran.
3. Točno tako. Ali u tom slučaju ne smiju primiti gotovinu.
Alex Registrirani član Postova: 39

Dostava podataka o poslovnim prostorima & obveznici fiskaliz

Pozdrav,

ima li kakva naznaka kada će na stranice e-porezne biti stavljen \"Obrazac prijave podataka i prestanak primjene važenja itd.\" budući da nas ( knjigovodstvene servise ) je neki genijalac u izmjenama zakona o fiskalizaciji zadužio da i to moramo obaviti, i to do 31.07.2017. ( unatoč dosadašnjem jednostavnom rješenju da se to obavlja direktno iz fiskalizacijskog uređaja pri uspostavi fiskalizacije u objektu ) .

Da li i dalje ostaje oslobođenje od obveze fiskalizacije za \"trafike\" tj. za obveznike kod kojih se pretežni dio vrijednosti prometa odnosi na maloprodaju dnevnog tiska, duhana i duhanskih prerađevina ( provjerio sam dva puta - koliko znam ta odredba i dalje vrijedi, ali nikad se ne zna :) ... ).

Također, mi smo našim građevincima sugerirali da ne nabavljaju fiskalnu blagajnu, budući da imaju samo par računa mjesečno, već da iskoriste odredbu po kojima se uplata računa za obavljene radove od strane građanina direktno na njihov transakcijski račun ne smatra gotovinskom uplatom ( dakle građanin im plaća, imenom i prezimenom, direktno na njihov transakcijski račun ).
Pretpostavljam da u tom slučaju oni ne moraju imati onaj blok računa ovjeren od strane Porezne uprave, jer nemaju prometa gotovinom ?

Hvala !
Kreiraj odgovor
  • Sortiraj uzlazno
  • Sortirano je silazno
 Povratak