Mišljenja.hr

Forum

Zaliha robe i materijala

Kreiraj odgovor
  • Sortirano je uzlazno
  • Sortiraj silazno
Mala vidra Registrirani član Postova: 91

Isknjižavanje materijala

Pozdrav!
Imam sljedeći problem : preuzela sam vođenje poslovnih knjiga jednog obrtnika u dvojnom knjigovodstvu, te sam sada zajedno s njim zaključila da mu je u prethodne dvije godine repromaterijal ( velike vrijednosti ) knjižen u popis di, umjesto direktno u trošak kada je kupljen. Nešto od toga je amortizirano posljednje 2 godine, nešto nije uopće.
Ja bih sad trebala te stavke iz DI i s pozicije 0 \"isknjižiti\". Na koji način bi bilo najispravnije? Trebam sada preostalu vrijednost proknjižiti u trošak?
Zahvaljujem.
N/A Postova: 0

Isknjižavanje materijala

Ako se radi o repromaterijalu, onda treba vidjeti dokumentaciju iz koje je vidljivo da je utrošen. Inače se ne može isknjižiti na trošak (naknadno utvrđene troškove iz ranijih godina).
Ako je repromaterijal amortiziran u određenom iznosu, taj se amortizirani iznos treba ispraviti ili na naknadno utvrđene prihode iz ranijih godina ili u korist kapitala ako se radi o značajnijem iznosu. Nakon toga preknjižiti s nule na trojku, uz uvećanje u PD obrascu ako se je knjižilo u korist kapitala. Na kraju, kada se podnese PD obrazac treba obračunati i zateznu kamatu do tog dana (na visinu ispravka jer su u ranijim godinama iskazani veći troškovi/amortizacija za što je bila smanjena i osnovica poreza na dobit).
U stvari treba dobro utvrditi što je zaista utrošeno po npr. radnom nalogu, to je predstavljalo trošak ranijih godina, a što je i dalje na zalihi a amortiziralo se i nije trebalo biti na trošku...
Mala vidra Registrirani član Postova: 91

Isknjižavanje materijala

Utroseno je sve cim je nabavljeno. Nije bilo na zalihama ni dana... Cim je nabavljeno ugrađeno je kupcu. Rijec je o instalateru klimatizacije i centralnog grijanja, dakle, uglavnomse radilo o ventilacijama, komorama, pecima za centralno grijanje i slicno.
Puno hvala Kikica :)
Ivan Sudionik foruma Postova: 11

Isprave za knjiženje trgovačke robe

Je li mi može netko navesti sve isprave za knjiženje trgovačke robe?
Admin_1 Administrator Postova: 668

Isprave za knjiženje trgovačke robe

Ivane, mislim da treba biti određeniji/konkretniji s pitanjem.
Što se tiče knjigovodstvenih isprava: https://misljenja.hr/forum/racunovodstvo/poduzetnicko-racunovodstvo/temelji/knjigovodstvena-isprava/ , a od 1. siječnja 2016. - https://misljenja.hr/novosti/novi-zakon-o-racunovodstvu/1872/
trio no Registrirani član Postova: 185

Zalihe robe

Dobili smo novu stranku (d.o.o.), koja se bavi prodajom naftnih derivata. Uvidom u poslovnu dokumentaciju utvrdili smo da se je roba knjižila na 3100 (zalihe) po svakom računu dobavljača, a 31.12. razdužena je vrijednost ukupne zalihe (sa 3100) na način da se (prema evidenciji robe po litraži) stanje robe , tj zaliha na 31.12. pomnožila sa zadnjom nabavnom cijenom (po zadnjoj fakuri dobavljača) I knjižila na 7100.
Mišljenje smo da se prodaja robe treba voditi preko razreda 6, I sada nam to predstavlja problem jer u početnom stanju imamo samo vrijednost zalihe robe po nab.cijeni na 3100, a nemamo početno stanje konta za maržu robe I ukalkulirani PDV u robi.
Smatramo da po stanju zaliha na 31.12. trebamo napraviti kalkulaciju kako bi dobili maržu I PDV, te kako bi mogli voditi daljnju nabavu I razduženje putem razreda 6. Da li je to ispravno?
Da li je uopće ispravno voditi evidenciju robe za prodaju po litraži u financijskom dnevniku?!

Hvala.

Lp
Admin_1 Administrator Postova: 668

Zalihe robe

O trgovačkoj robi više: https://misljenja.hr/poduzetnicko-racunovodstvo/trgovacka-roba/1284/
S obzirom da kontni plan nije propisan zaliha trgovačke robe se može voditi na bilo kojoj skupini računa unutar kratkotrajne imovine. Uobičajeno je unutar skupine "66" - Trgovačka roba.
Količinska evidencija se ne evidentira u financijskom knjigovodstvu, za to postoje i treba ustrojiti posebne evidencije.
ini Registrirani član Postova: 38

Dozvoljeni lom u maloprodaji

Molim one koji imaju maloprodaju da mi pomognu u vezi kala i loma.
Radim popis loma jednom mjesečno uz zapisnik i komisiju i to knjižim na lom, razdužim trgovinu. Ne zovem predstavnike PU.
Pazim da je taj lom do 1% (prema odluci HGK) za maloprodaju. Znači ako je ukupni promet u maloprodaji 500,000,00 kn iznos tog loma ne prelazi 5.000,00 kn. Uglavnom je puno manji. Je li to tako u redu ili se lom mora obračunavati za svaki artikl posebno?
Ne radi se o manjku nego se svaki mjesec popiše roba koja je za otpis-građevni materijal.

Admin_1 Administrator Postova: 668

Dozvoljeni lom u maloprodaji

Prema čl. 4. Odluke o dopuštenom manjku s naslova kala, rastepa, kvara i loma na proizvodima u trgovini dopuštena visina manjka u trgovini na malo i veliko izražava se u postocima koji se primjenjuju od količine proizvoda prodanih u obračunskom razdoblju.
Znači, knjiženje i rashodi su jedno pa navedena metoda (prema odluci poduzetnika) može biti ispravna s računovodstvenog motrišta. No, s poreznog motrišta zbog utvrđivanja porezno priznatih i porezno nepriznatih troškova potrebno je na kraju godine primijeniti postotak na količinu (pojedinačno) proizvoda prodanih u obračunskom razdoblju. Tako se utvrđuje treba li i ako treba za koji se iznos uvećava osnovica u Obrascu PD.
https://misljenja.hr/porezi/odluka-o-dopustenom-manjku-s-naslova-kala-rastepa-kvara-i-loma-na-proizvodima-u-/2897/
ini Registrirani član Postova: 38

Dozvoljeni lom u maloprodaji

Prema tome znači da na kraju godine moram vidjeti po pojedinom artiklu da li prelazi dopušteni lom prema odluci HGK,
a ne u ukupnom iznosu (financijski) 1% od ostvarenog prometa?
Admin_1 Administrator Postova: 668

Dozvoljeni lom u maloprodaji

Točno tako.
ini Registrirani član Postova: 38

Dozvoljeni lom u maloprodaji

Hvala na pomoći.
nina Registrirani član Postova: 94

Vrijednosno usklađenje zaliha

Prema mišljenju revizora, proveli smo vrijednosno usklađenje zaliha repromaterijala (kratkotrajna imovina). Vrijednost zaliha se smanjila i provedena ja na 31.12.2016. god. što znači da ta zaliha nije utrošena. Vrijednost smanjenja zaliha knjižili smo na cto P-319
i trošak cto D-446. Obzirom da je to porezno nepriznati trošak koji nam u PD-obrascu povećava poreznu obvezu, obračunali smo porez na dobit i zaknjižili na cto P-803 i cto D-080 odgođena privremena razlika poreza nadobit.
U RDG je iskazan gubitak. Napravili smo PD gdje imamo povećanje porezne osnovice za porezno nepr.troškove vrijed. usklađenja.
Porezna osnovica je još uvijek negativna i u PD obrascu imamo porezni gubitak tj. nema obveze poreza na dobit.
U knjigovodstvenoj bilanci sam knjižila gubitak na cto D-801 u iznosu koji je i u RDG. Ali mi u bilanci ostaje obveza poreza na dobit na porezno nepr.troškove vrije. usklađ. zaliha na cto P-803.
Da li taj iznos obveze poreza na dobit knjižim na cto 95 i smanjujem gubitak - ali tada mi gubitak iskazan u RDG-u nije isti kao u bilanci ili ga knjižim na cto 93-revalorizacijske pričuve. Ili nešto treće.

Prikaz knjiženja:
1. Smanjenje vrijed. zaliha D-446 / P-319
2. Obračun poreza na dobit D-080 / P-803
3. Imamo u RDG gubitak prije oporezivanja posl. godine D-801
4. U PD-u je iskazan porezni gubitak i nakon povećanja porezne osnovice za porezno nep.troškove
5. Zatvaram P-801 i ostaje isti gubitak razdoblja na D-804
6. Ostaje mi iskazana obveza poreza na dobit na por.nep.trošk. na P-803 i kad zatvaram konto da li umanjujem gubitak ili nešto drugo - tada mi gubitak u bilanci nije isti gubitku u RDG ( cto 951- gubitak posl.razdoblja).

Hvala.
Emma Registrirani član Postova: 155

Vrijednosno usklađenje zaliha

Iznos poreza na dobit iz vrijednosnog usklađenja zaliha se knjiži na konto imovine, odgođene privremene razlike poreza na dobit dugovno i obveze poreza na dobit potražno. Našla sam primjer na https://misljenja.hr/poduzetnicko-racunovodstvo/primjer-nastanka-odgodjene-porezne-imovine-vrijednosnim-uskladjenjem-materijala/726/
Ako ste u poreznom gubitku, cijeli porezni gubitak treba knjižiti na odgođenu privremenu razliku poreza na dobit dugovno s iskazanim većim gubitkom tekuće godine potražno.
Zagreb Registrirani član Postova: 176

Outsourcing

Poštovani,

bavimo se outsourcing uslugama i zanima nas kod nabave materijala za ugradnju našim kupcima npr.žarulje, građevinski materijal itd... jesmo li obvezni kod nabave knjižit taj materijal na konto 3 ili možemo odmah na 4, jer taj materijal "ne ulazi u našu kuću" ( nemamo skladište ) nego ga tehničari imaju u svojim kombi vozilima i direktno ga isporučuju kupcu s ugradnjom i ispostavlja se račun za investicijsko održavanje prema Ugovoru.

Unaprijed se zahvaljujem.
Srdačan pozdrav.
Admin_2 Administrator Postova: 343

Zaliha robe i materijala - Outsourcing

O evidenciji materijala pretplatnici na "Poduzetničko računovodstvo" mogu pročitati više: https://misljenja.hr/poduzetnicko-racunovodstvo/analiticko-knjigovodstvo-materijala/1274/
Ako se materijal ne zaprima na skladište, ne evidentira se na zalihi. No, iz radnog naloga ili slične isprave treba biti vidljivo da se nabavljen materijal u cijelosti i utrošio.
Preporuka je dodatno na izlaznom računu koji ostaje u evidenciji izvršitelja radova navesti brojeve ulaznih računa po kojima je nabavljen taj utrošen materijal, i suprotno na ulaznim računima za materijal dobro je navesti broj ili brojeve izlaznih računa po kojima je taj materijal u cijelosti utrošen.
hermione Registrirani član Postova: 5

Knjiženje usluge vezane za trg.robu

Moja firma kupuje različite tkanine i daje ih drugoj firmi koja od tkanine izrađuje gotove proizvode - jastučiće i sl. Mi tkaninu ne fakturiramo firmi koja vrši uslugu šivanja-izrade (jer oni tako inzistiraju), nego nam samo fakturiraju uslugu izrade u koju je uračunat i dodatni materijal. Prvo sam mislila da ću moći tkaninu knjižiti u robno knjigovodstvo, dodati trošak usluge i zadužiti gotovi proizvod - jastučiće. Problem je što se naši ulazni računi za tkaninu nikako ne mogu povezati sa računima za uslugu jer račun za šivanje nekad dođe u drugom mjesecu, na jednom njihovom računu je usluga za tkanine od naših različitih isporuka, naše isporučene količine su \"razbijene\" na nekoliko njihovih računa... Molim Vas za prijedlog kako da riješim ovaj problem.
Admin_2 Administrator Postova: 343

Knjiženje usluge vezane za trg.robu

Dakle, druga tvrtka obavlja šivanje gotovog proizvoda jastučića s Vašim materijalom. Vi taj materijal npr. izdatnicom predajete posl. partneru na šivanje.
Pojednostavljeno, to se može knjižiti kao materijal na doradi, a potom se gotov proizvod vraća na Vašu zalihu. Npr. vidjeti primjer: https://misljenja.hr/poduzetnicko-racunovodstvo/primjer-danog-materijala-u-doradu/1110/ samo što se ne vrača na zalihu materijal već gotov proizvod na 630 ili 640.
Ovdje nije riječ o trgovačkoj robi već o vlastitim proizvodima koji se prodaju. Potrebno je organizirati i materijalno knjigovodstvo jer se proizvodnja obavlja s Vašim materijalom pa ste Vi odgovorni za škart, viškove i manjkove tog materijala.
O proizvodnji detaljnije: https://misljenja.hr/poduzetnicko-racunovodstvo/proizvodnja/3147/
Vučica X Registrirani član Postova: 17

Postupak vođenja tuđe robe i način knjiženja

Poštovani,
Tvrtka d.o.o. iz Hrvatske dobiva tuđu robu od tvrtke GmbH iz Njemačke preko Proforma računa za elektro dijelove koje naši radnici u Hrvatskoj sastavljaju i takav gotov proizvod se vraća vlasniku u Njemačku GmbH poduzeću. D.o.o fakturira svoje usluge sastavljanja prema Njemačkoj.Pitanje:1. kako mi moramo voditi robu na našem skladištu-konta? 2. da li treba količinski i financijski nekako po tom Proforma računu 3.koja vrsta programa (robno,materijalno,prodajno,ako je moguće od Synesisa kupiti,pod koju vrstu programa bi to spadalo,ako netko ima saznanja.)
Ja sam to dosad vodila kroz klasu 9.jer se izvozilo u Bosnu pa su tamo sastavljali dijelove, a sad će to u Hrvatskoj raditi,pa molim Vas da mi odgovorite na koji način i kako to provesti .
Admin_3 Administrator Postova: 335

Knjiženje usluge vezane za trg.robu

Vučica X, ovdje je riječ o robi koja predstavlja materijal, a taj se tuđi materijal koji se sastavlja u gotov proizvod kod Vas kao primatelja vodi u financijskom knjigovodstvu izvanbilančno.
Taj se materijal (tuđi) treba evidentirati i u analitičkom knjigovodstvu, u pomoćnim evidencijama ili knjigama količinski i vrijednosno jer predstavlja imovinu u materijalnom obliku. Vidjeti: https://misljenja.hr/analiticko-knjigovodstvo-proizvodnje-pogonsko/c3174/ i https://misljenja.hr/materijal-doradi-obradi-manipulaciji/c1089/
Dalje, taj se materijal troši u procesu proizvodnje (radni nalog), a po završetku proizvodnje (sastavljanja) gotov proizvod se isporučuje uz fakturiranje usluge sastavljanja.
Korisno je pogledati: https://misljenja.hr/usluga-dorade-primanje-repromaterijala-iz-skladista-eu/m6421/
Tokii Sudionik foruma Postova: 22

Zapisnik o promjeni cijena u maloprodaji

Pozdrav, prvi put se susrećem sa knjiženjem promjene cijena u maloprodaji pa molim samo za ispravak ako krivo mislim. Znači, radi se o povećanju maloprodajnih cijena - da li provodim knjiženje na sljedeći način: Konto skladišta maloprodaje na dugovnu stranu iznos marže + pdv, na konto marže na potražnu stranu iznos marže te na konto pdv-a na potražnu stranu iznos PDV-a ?
hvala unaprijed.
Kreiraj odgovor
  • Sortirano je uzlazno
  • Sortiraj silazno
 Povratak