Ne znam tko tu koga, kakav je zakon, kakva su tumačenja, koje su ne/logičnosti ali tu nešto jako ne štima ili ja ne znam tumačiti po pitanju dnavnica, prekovremenih i radnih sati.
Evo mog primjera od prije tri dana kad sam poslan :
Kao osnovno u ta tri dana sam prešao više od 1400 km i pet trajekata:
1. dan - proveo sam u vožnji ili trajektu 6,5 sati a efektivnog rada 4 sata - ukupno 10,5 sati.
2. dan - proveo sam u vožnji ili trajektu 6 sati a efektivnog rada 4,5 sati - ukupno 10,5 sati i zadnji
3. dan - proveo sam u vožnji ili trajektu 10 sati a efektivnog rada 2 sata - ukupno 12 sati.
Iz ovog je jasno da bi ja trebao dobiti tri dnevnice, tu nema problema.
Što je sa radni satima i prekovremenim?
VERZIJA A
U ta tri dana na osnovi ukupnih sati sam skupio 9 sati prekovremenih.
VERZIJA B
Nema prekovremenih (imam dnevnicu) jer sam fizički za firmu morao raditi više od 8 sati dnevno.
Kako sam radio manje i to bi se trebalo računati kao manjak u obračunu sati isto kao i prekovremeni ili tu postoje DVOSTRUKA MJERILA. Iz svega ispada da sam ja u ta tri dana za firmu odradio 10,5 sati a ostalo sam se valjda odmarao.
Iz toga bi ispalo da sam još za ta tri dana dužan odraditi 13,5 sati da ispunim obavezu od 24 sata. Valjda bi to trebao obaviti subotu i nedelju u ovom tjednu. Greška, nedelju po zakonu moram odmarat. Ostajem u minusu sa 5,5 radnih sati.
Kad bi se to ponavljalo sva četiri tjedna u mjesecu ispalo bi da sam ukupno u minusu 22 sata i umjesto povišice trebao bi dobiti umanjenu plaću iako bi iz svega ispalo da sam bio radno aktivan 6 dana u tjednu sva četiri tjedna u mjesecu.
Hvala Bogu ovo mi se događa par puta godišnje ali što je sa onima koji su stalno na terenu? Bi li oni umjesto prekovremenih trebali dobijati umanjenu plaću zbog nemogućnosti pokrivanja punog radnog vremena? Ili bi trebali biti zahvalni poslodavcu da takvima daje punu plaću.