Rekalkulacija nabavne vrijednosti za vozila
Kreirao: Emma | Čet, 18.08.2016 u 11:03h
Zalihe se mjere prema MRS-u 2 (HSFI-10), i temeljem toga je određena nabavna vrijednost vozila.
Ako je odluka o prodajnoj akciji donesena nakon početnog mjerenja zaliha, ti se troškovi ne mogu naknadno uključiti u vrijednost zalihe.
Ako je odluka o prodajnoj akciji donesena kod početnog mjerenja zaliha, i ti su troškovi poznati, te troškove treba uključiti u vrijednost zaliha.
Međutim, i nakon početnog mjerenja i priznavanja moguće je izraditi nove proizvode koji se nude na tržištu "prepakiranjem" više proizvoda već ranije zaduženih na zalihu u jedan novi proizvod "tzv. dorada, preko skladišta dorade". Prema navedenom, na zalihu se zadužuje novi proizvod s uključenim troškovima osiguranja i za tehnički pregled, samo takav proizvod se treba potom zadužiti i pod novim nazivom... A to bi moglo predstavljati problem kod prodaje vozila.
Znači, smatram da je to teoretski moguće i prihvatljivo, ali operativno možda problematično.
Preporuka je i konzultacija s Vašim revizorom, s obzirom na mišljenje. U konačnici to će s motrišta poreza na dobit biti neutralno, osim posebnog poreza na motorna vozila koji se obračunava na temelju prodajne, odnosno tržišne cijene motornog vozila.
Ako je odluka o prodajnoj akciji donesena nakon početnog mjerenja zaliha, ti se troškovi ne mogu naknadno uključiti u vrijednost zalihe.
Ako je odluka o prodajnoj akciji donesena kod početnog mjerenja zaliha, i ti su troškovi poznati, te troškove treba uključiti u vrijednost zaliha.
Međutim, i nakon početnog mjerenja i priznavanja moguće je izraditi nove proizvode koji se nude na tržištu "prepakiranjem" više proizvoda već ranije zaduženih na zalihu u jedan novi proizvod "tzv. dorada, preko skladišta dorade". Prema navedenom, na zalihu se zadužuje novi proizvod s uključenim troškovima osiguranja i za tehnički pregled, samo takav proizvod se treba potom zadužiti i pod novim nazivom... A to bi moglo predstavljati problem kod prodaje vozila.
Znači, smatram da je to teoretski moguće i prihvatljivo, ali operativno možda problematično.
Preporuka je i konzultacija s Vašim revizorom, s obzirom na mišljenje. U konačnici to će s motrišta poreza na dobit biti neutralno, osim posebnog poreza na motorna vozila koji se obračunava na temelju prodajne, odnosno tržišne cijene motornog vozila.