Hrvatski broj 1 za računovodstvo, poreze i doprinose.

Izmjena Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike

Datum objave: 08.02.2018, misljenja.hr

Izmjena Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike objavljena je u Narodnim novinama br. 12/18., primjenjuje se od 1. prosinca 2017. godine.


Ministarstvo znanosti i obrazovanja Kl.:402-01/18-01/00004 od 25.01.2018. godine dalo je:

UPUTA – naknada troškova prijevoza zaposlenika za dolazak na posao i odlazak s posla

Od 1. prosinca 2017. godine na snazi je novi Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama (Narodne novine br. 128/17. - dalje u tekstu: TKU) koji pravo zaposlenika na naknadu troškova prijevoza za dolazak na posao i odlazak s posla definira na drukčiji način u odnosu na prethodni TKU.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja (dalje u tekstu: Ministarstvo) zaprima veliki broj upita školskih ustanova kojima traže tumačenje prava zaposlenika na naknadu troškova prijevoza. Želimo naglasiti kako Ministarstvo nije nadležno tumačiti odredbe TKU-a već to može isključivo zajedničko Povjerenstvo za njegovo tumačenje, koje je tek osnovano.
Do eventualnog donošenja tumačenja odredbe čl. 66. TKU-a, sve su se školske ustanove obvezne pridržavati ove upute.
Najviše upita odnosi se na pravo zaposlenika kojima je javni prijevoz organizirana na relaciji na kojoj putuju na posao, ali im isti ne omogućuje redoviti dolazak na posao i povratak s posla. Dakle, postavlja se pitanje što se smatra organiziranim javnim prijevozom: da li je to samo onaj javni prijevoz koji zaposleniku omogućuje redoviti dolazak na posao i povratak sa posla (čekanje manje od 45 minuta, a u slučaju presjedanja manje od 30 minuta) ili već samo postojanje javnog prijevoza znači da je javni prijevoz organiziran iako zaposleniku ne omogućuje redoviti dolazak na posao i povratak s posla?
Kako su se u javnosti pojavili određeni, po najme mišljenju, pogrešni stavovi izneseni i na nekim održanim seminarima, smatramo kako trebamo pojasniti navedenu odredbu, uzimajući u obzir tijek i sadržaj pregovora sa socijalnim partnerima. Stav ovog Ministarstava je da se organizirani javni prijevoz smatra onaj javni prijevoz koji postoji na određenoj relaciji, neovisno o tome omogućuje li zaposleniku redoviti dolazak na posao i povratak s posla. Dakle, u slučaju da postojeća linija javnog prijevoza (mjesno ili međumjesnog) ne omogućuje zaposleniku redoviti dolazak na posao, zaposleniku se ne isplaćuje naknada troškova u visini 1,00 kn po kilometru, već u visini protuvrijednosti karte (1/12 godišnje ukoliko ista postoji, a ako ne postoji ona u visini mjesečne tj. pojedinačne karte).
Neorganiziranim javnim prijevozom smatra se slučaj kada na određenoj relaciji uopće ne postoji linija javnog prijevoza i tada se zaposleniku isplaćuje naknada u visini 1 kn/km.
Što se tiče upita vezanog uz plaćanje poreza na dohodak na naknadu troškova prijevoza, ovo Ministarstvo nije nadležno tumačiti odredbe Pravilnika o porezu na dohodak, već je to u nadležnosti Ministarstva financija. Stoga ćemo do istoga zatražiti tumačenje navedene odredbe, koje ćemo – po dobivanju – proslijediti svim školama.
U nastojanju da olakšamo školskim ustanovama provedbu čl. 66. TKU-a, pripremili smo ogledni primjer Izjave zaposlenika o načinu dolaska na posao i povratka s posla za 2018. g.

 

- Može Vas zanimati

Koristimo internetske kolačiće (cookies) kako bi Vam osigurali najbolje iskustvo i funkcionalnost portala. Doznajte više o tome klikom na „Uvjeti korištenja i zaštita privatnosti“. Nastavkom korištenja portala prihvaćju se uvjeti korištenja i uporaba kolačića.

Povratak na vrh stranice